keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Prague - day 1

Saapuminen ja ensimmäinen päivä.

Saavuimme Prahaan reilun tunnin suunniteltua myöhemmin, lentokapteenin sairastumisen vuoksi. Pelkillä käsimatkatavaroilla reissatessa päästiin nopeasti lentokentältä pois ja pienestä myöhästymisestä huolimatta kyyti odotti meitä sovitusti lentokentän ulkopuolella. Olimme varanneet lentokenttäkuljetuksen Prague Airport Transfers firmalta, joten öinen matka kohti Prahan keskustaa ja hotelli Melantrichia alkoi joutuisasti.

Vanhankaupungin vilinää. Hotellin kyltti keskellä kuvassa.
Hotellin vieressä oli päivittäin tori.

Hotelli oli ihan nappivalinta! Sijainti oli erinomainen keskellä vanhaakaupunkia ja lähellä monia nähtävyyksiä. Hotellin aamupala oli meille riittävän runsas ja sillä jaksoi hyvin pitkälle päivään. Olimme varanneet perhesviitin ja heti huoneen ovella yllätyttiin erittäin positiivisesti sen koosta. Huone myös siivottiin hyvin ja henkilökunta oli mukavaa. Hinta-laatu oli kohdillaan, joten todennäköisesti tämä on meidän hotelli myös seuraavalla kerralla, milloin se ikinä onkaan...

Keittiö jää oikealle. Kylpyhuone ammeella, vessa ja eteinen taakse.
Yksi väsynyt matkustaja.. Lasten makuuhuone, joka ei näy kokonaan.

Ensimmäisenä aamuna nukuttiin pitkään ja aamupalan jälkeen lähdimme tutustumaan lähialueisiin ja ottamaan ns. Praha haltuun. Koko päivä meni ihanassa auringonpaisteessa kävellen ja kauniita rakennuksia ihastellen. Välillä  toki poikettiin herkuttelemaan kahviloihin ja ruokailemaan ravintolaan.

Illalla menimme ruokailun ja rentouttavan kylvyn jälkeen ajoissa nukkumaan, että seuraavana päivänä olisimme valmiita uusiin seikkailuihin! Ensimmäisestä päivästä Prahassa jäi hyvällä tavalla mielenkiintoinen ja ihmeellinen fiilis.